Friday, June 1, 2012

kejamnya dunia... waspadalah!

kejamnya dunia....

Bachok Kelantan : Seorang ibu tunggal bersama 4 orang anak tinggal di tempat proses ayam yang busuk, atap bocor dan tidak bertingkap hampir setahun sejak berpisah dengan suaminya ketika mengandung anak ke empat. Sering bergaduh dengan suami dan akhirnya melarikan diri dan berlindung di sebuah wakaf. Malang sekali, sudahlah diceraikan talak tiga, wakaf tempat berlindung pula roboh menyebabkan mereka terpaksa tinggal di sini atas ehsan seorang pengusaha ayam.
- Berita Harian Khamis 31 Mei 2012 m/s14 Nasional

Sedihnya.......kita orang biasa-biasa pun terasa bersalah yang amat sangat.... orang kaya-kaya macam mana? Adakah kita buta mata atau buta hati?

waspadalah!


Bukit Rambai, Melaka : Mariam Najwa Massari 9 tahun maut terkena renjatan elektrik ketika bermain air bersama adiknya berhampiran tiang elektrik. Sebelum kejadian adiknya mengadu kepada bapanya tentang kakinya yang sakit, tanpa mengesyaki apa-apa, ayahnya hanya menyapu ubat kerana menyangka digigit serangga.
- Berita Harian Khamis 31 Mei 2012 m/s26 Nasional

Sedihnya.... bermain di luar adalah perkara biasa bagi kanak-kanak, tapi apabila ajal telah sampai tiada sesaat pun dapat ditangguh lagi. Berdoalah agar kita semua sentiasa dalam peliharaan Allah dan dijauhi daripada sebarang malapetaka.

No comments:

Post a Comment