Tuesday, July 12, 2011

NikmatMu yang mana lagi hendak kudustakan

Peristiwa pagi Sabtu (9hb Julai) masih terngiang-ngiang dalam ingatan. Tanpa sebarang isyarat/amaran hari yang biasa menjadi luar biasa bagiku . Ketika sibuk membuat persiapan kenduri arwah abah di rumah mak, aku tergelincir ketika keluar bilik air, tanpa dapat berpaut pada sebarang benda pun, bunyi yang kuat adalah kepalaku yang terhantuk pada simen penjuru pintu. Terasa bagai kepala pecah dengan berlumuran darah, tetapi dengan perlindungan Allah swt aku dapat bangun semula dengan ingatan yang normal. Ketika itu keyakinanku terhadap doa yang sering kupohon agar Allah memelihara dan melindungi diriku, suami dan anak-anak sepanjang masa. Terima kasih Ya Allah Kau masih izinkan aku hidup bersama suami dan anak-anak tanpa sebarang mala petaka. Aku sedar peristiwa yang tidak diduga itu boleh meranapkan kebahagiaan kami sekeluarga jika Kau tidak memelihara dan melindungi aku. Aku sedar peristiwa itu menyebabkan ter'tarik' sedikit nikmat sihatku, memang terasa agak sakit-sakit sedikit bahagian tertentu badan tapi aku reda.
 'Musibah itu adalah kifarah dosa walau hanya tertusuk duri.'
Syukur dan terima kasih Ya Allah, nikmatMu yang mana lagi yang ingin kudustakan?

No comments:

Post a Comment